Recept på frukostpannkakor
2018-02-08 | 19:40:40 / Jag bakar

(null)

Åh vad det vattnas i munnen när jag ser den här bilden på frukostpannkakorna och varm choklad haha. Längtar tills imorgon bitti då jag kan äta dom till frukost hihi! 

Jag använde mig utav det här receptet:

2 och 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk strösocker
1 krm salt
2 och 1/2 dl mjölk 
2 msk smält smör
1 ägg

Vispa ihop de torra ingredienserna först, sen ner med mjölk, ägg och det smälta smör. Vi lärde oss att man ska grädda dom på ganska låg värme för att få dom som mest fluffiga och  frasiga. 

Ta banan, sylt och nutella som topping och du har en perfekt frukost/brunch/mellis.

Puss! / Julia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback