Min förlossningsberättelse 170219 del 1!
2017-04-25 | 12:31:52 / Min graviditet Elwira

Här kommer min förlossningsberättelse, den blev väldigt lång hehe.
 
Det hela började fredagen den 17/2 då jag åkte in till förlossningen pga högt blodtryck, yrsel och en huvudvärk som inte ville ge sig. Jag var BF+3. Doktorn konstaterade spänningshuvudvärk så vi fick åka hem igen. Vi åkte hem till mamma och micke för att äta kantarellsmörgåsar, klockan var ungefär 22.00 var vi återigen var hemma hos oss. Jag gick och la mig direkt men Calle satte sig och spelade tv-spel såklart. Vid 12.30 vaknar jag av att han kommer och lägger sig, och jag går upp för att kissa. Efter jag väl ha kissat och ställt mig upp så fortsätter det att rinna, och blir en pöl på golvet. Jag ropar till Calle och frågar hur mycket vatten ska det egentligen komma när vattnet går? Han kommer in till toan och vi konstaterar att vattnet alltså har gått! Jag smsar mamma att nu tror vi vattnet har gått, för det blev en pöl på golvet samt att det fortsätter att rinna. Jag ringer till förlossningen och säger att hej, nu har vattnet gått, vad gör vi? Vi får en tid på lördagen kl 9.00 för kontroll.
 
 
 
Under natten har jag lite värkar, jag får be Calle att värma på vetekudden ett antal gånger. Jag försöker att klocka värkarna med en app men eftersom jag somnade emellanåt så tappade jag bort mig mellan värkarna. De var dock inte så starka. Vi vaknar kl 8, och vi inser att vi är lite sena, och vi har inte ens packat något. Så vi stressar som tokar och hinner ej äta frukost, och inte heller hade någon mack öppet så vi fick åka hungriga hehe. Direkt när vi kommer dit så får vi vara i ett rum "innan" man får gå in till förlossningen, där har jag värkar men inte regelbudna, och inte så starka vilket sköterskorna också säger.
 
Dock så får vi stanna kvar eftersom jag har haft vatten som har runnit hela natten och inte har slutat plus att det var lite grönt. Vi får komma in till vårt rum, där jag undersöks och är öppen 2 cm. Vi blir ordninerade att gå på promenad, sitta på pilates bollen och äta lunch osv så det gör vi.
 
För att det inte ska bli så himla långt så har jag delat upp berättelsen i några delar istället!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback